برای شارژ حساب پی پال در ایران چه کارهایی باید انجام داد

شما کجا هستید؟ صفحه اصلی/بلاگ/مقالات آموزشی/برای شارژ حساب پی پال در ایران چه کارهایی باید انجام داد
برای شارژ حساب پی پال در ایران چه کارهایی باید انجام داد

افتتاح حساب پی پال بسیار ساده است و به راحتی و در کمترین زمان ممکن با استفاده از کارت های اعتباری همچون ویزا کارت و مسترکارت انجام می شود. شارژ مجدد این کارت ها باتوجه به پلن انتخاب کاربران متفاوت خواهد بود. کاربران باید دقت داشته باشند که موجودی در حساب پی پال آنها وجود ندارد و اولین کاری که بعد از وریفای کردن حساب باید انجام دهند شارژ حساب پی پال است. برای این کار کاربر می تواند به منوی سایت پی پال مراجعه کند و در قسمت بالای آن وارد قسمت شارژ پی پال شود و درخواست خود را ثبت کند. در شارژ حساب پی پال لازم است که به نکته های مهمی توجه شود:

  • در هنگام ثبت درخواست شارژ حساب پی پال باید ارزمورد نظر را به درستی انتخاب کنند.
  • از هر سایتی که اقدام به شارژ حساب خود می کنند ابتدا از کارمزدهای آن مطلع باشند
  • سقف انتقال وجه و شارژ حساب پی پال را بدانند
  • در صورتی که بلافاصله بعد از افتتاح حساب پی پال وریفای شده شارژ انجام می شود بهتر است که مبلغ شارژ زیر ۱۰۰ دلار باشد.

کارمزدهای حساب در حساب های پی پال به چه صورت است؟

می توان گفت میزان کارمزدها برای همه ی حساب های Personal ، Premier  و Business مساوی هستند. همانطور که گفته شد. وقتی که کاربری خریدی انجام می دهد، خدمات پی پال رایگان است اما در صورتی که از Credit Card یا Debit Card برای انتقال وجه استفاده شود کارمزد اعمال می شود. اما پی پال این امکان را به کاربران می دهد که انتقال دهنده وجه تصمیم بگیرد که چه کسی کارمزد را پرداخت کند. چنانچه کارببر از حساب پی پال خود به منظور درخواست وجه از فرد دیگری استفاده کند، زمانی که پول را دریافت می کند باید کارمزد را بپردازد و اگر کاربری وجهی را از فرد دیگری بیرون از ایالات متحده دریافت کند باید کارمزد بیشتری پرداخت کند. همانگونه که گفته شد هیچگونه کارمزد ماهیانه و تنظیم شده ای برای حساب های Personal ، Premier ،Business یا Student وجود ندارد. در ادامه بیشتر در مورد کارمزدها توضیح داده خواهد شد

انتقال وجه ( Send Money )

در بخش های قبلی نیز عنوان شد که در ایالات متحده انتقال وجه به دوستان یا اعضای خانواده با استفاده از مانده پی پال یا حساب بانکی رایگان است و کارمزدها وقتی اعمال خواهند شد که کاربران  از Debit Card یا Credit Card  استفاده کنند یا پرداخت ها  به صورت بین المللی انجام شوند. در بیشتر موارد  انتقال دهنده وجه تصمیم می گیرد که چه کسی کارمزد را پرداخت کند.

دریافت وجه  ( Receiving Money )

دریافت وجه مانند انتقال آن به دوستان و اعضای خانواده در آمریکا رایگان است البته در صورتی که این اینتقال از مانده حساب پی پال یا حساب بانکی صورت بگیرد. پی پال برای دریافت پرداخت هایی که رد قبال خدمات یا کالا صورت می گیرد یک کارمز ثابت دریافت می کند.

برداشت وجه  ( Withdrawing Money )

گزینه هایی وجود دارند که به کاربران نشان می دهد که به چه صورتی از بالانس حساب پی پال خود استفاده کنند. این گزینه ها شامل موارد زیر هستند

  • کاربران باید بالانس حساب پی پال خود را به حساب بانکی خود منتقل کنند
  • با استفاده از چک، آن را به حساب خود واریز کنند
  • برای خرید آنلاین از آن بهره ببرند
  • با استفاده از آن Master CardDebit پی پال از بالانس پی پال خود خرید کنند
  • با استفاده از ATM و توسط Master Card Debit پی پال، آن را برداشت کنند

کارمزدهای پی پال بر اساس سایر پول های رایج

وقتی که عملیات و تراکنش ها پول های رایج مختلفی را در بر بگیرد، شرکت پی پال نیز از نرخ ارز رایج استفاده می کند که معمولا این نرخ ها با نرخ هایی که توسط بانک ها یا صرافی های پول تعیین می شوند متفاوت است و ارزانتر می باشند.پی پال همواره به کاربران می گوید که چه زمانی نیاز به تبادل پول وجود داردمی باشد و درباره ی نرخ ارز و یا کارمزدهای مربوطه نیز به به آنها اطلاعات لازم را ارائه می کند. اطلاعات مربوط به کارمزدها و نرخ های ارز معمولاً بعد از اتمام تراکنش و در قسمت History یا بر روی رسید مربوط به جزئیات تراکنش ها وجود دارند.

ارسال وجه به یک آدرس ایمیل

انتقال وجه از طریق پی پال در مقایسه با پول نقد و چک بسیار آسان تر است. در این سیستم آدرس ایمیل یا شماره موبایل دریافت کننده وجه تنها چیزی است که باید کاربران بدانند. با ارسال یک ایمیل یا پیام به درافت کننده وجه اطلاع داده می شود که وجه نقد در انتظار آنهاست و دریافت کننده برای دریافت پول به حساب پی پال خود مراجعه می کنند.

انتقال بین المللی وجه نقد

انتقال بین المللی پول نیز از دیگر خدمات پی پال است و میزان کارمزد آن به کشور یا منطقه ای که دریافت کننده وجه در آنجاست، بستگی دارد خواه کاربر از حساب بانکی یا Credit Card و یا پول رایج کشور خود استفاده کند. کاربران می توانند انتخاب کنند که یا خودشان و یا دریافت کننده، کارمزد را بپردازند.