قیمت بیت کوین سقوط کرد!

شما کجا هستید؟ صفحه اصلی/بلاگ/مقالات آموزشی/قیمت بیت کوین سقوط کرد!
قیمت بیت کوین سقوط کرد!

طبق گزارش سایت ۹۹bitcoin قیمت بیت کوین برای ۳۰۰مین بار سقوط کرد. ریزش قیمت اخیر آن بعد از انتشار مقاله Forbes درباره ی خطرات مصرف انرژی ماینینگ، رخ داد.
بیت کوین سیصدمین سقوط خود را به دنبال انتشار یک مقاله توسط Forbes در تاریخ ۳۰ ماه مه، مشاهده می کند. این مقاله بیان می کند نقطه ضعف بیت کوین، مصرف بالای برق آن برای استخراج است.
طبق گزارش Forbes، استخراج کنندگان بیت کوین خطرات مصرف انرژی در مقیاس جهانی را دست کم می گیرند. این گزارش همچنین به موضوعاتی چون برق دزدی و هزینه تجهیزات استخراج، که پیوسته در حال گران تر شدن هستند اشاره می کند و می نویسد:
“اینطور که پیش بینی می شود استخراج کنندگان بیت کوین، میزان مصرف انرژی استخراج که تهدیدی برای مردم و کسب و کارهای عادی است و خطرات زیست محیطی آن را دست کم گرفته اند.”
هنگام آخرین ریزش قیمت بیت کوین آنطور که در سایت ۹۹bitcoin ثبت شده است، این ارز با نرخ ۷۳۱۲ دلار معامله می شده است. در دسامبر سال گذشته هنگامیکه ۲۰۰مین ریزش بیت کوین اتفاق افتاد، از قیمت ۱۱۰۰۰ دلار سقوط کرد. طبق گزارش سایت ۹۹bitcoin، قیمت بیت کوین امسال ۶۲ مرتبه ریزش کرده است.
امسال، کارشناسان و شخصیت های عمومی پیشنهادات خود را دال بر اینکه چرا بیت کوین محکوم به شکست است را عرضه داشتند. آنها به گفته های منفی وارن بافت در مورد اینکه بیت کوین یک مرگ موش پخش شده در میان مردم است و یا ادعای مارک کارنی، ریاست بانک انگلستان، بر اینکه بیت کوین ارز محسوب نمی شود، اشاره کردند.
در حالیکه بیت کوین اخیرا با ۳۰۰مین ریزش خود مواجه شده است و ارزش آن حدود ۲۰ درصد در ماه گذشته کاهش داشته است، چندین نفر از شخصیت های برجسته در دنیای فناوری و تجارت بیانات مثبت و صعودی را در مورد قیمت آینده ی آن عنوان داشته اند. اخیرا، استیو وژنیاک یکی از بنیان گذاران شرکت اپل بیان کرد تنها بیت کوین، طلای ناب دیجیتال خواهد بود. مدیر عامل توییتر جک دورسی، تکرار می کند که در این دهه بیت کوین تنها ارز جهان و اینترنت خواهد شد.
طبق گزارش شاخص قیمت سایت کوین تلگراف، بیت کوین در حال حاضر با نرخ ۷۴۰۷ دلار معامله می شود و در طول هفته گذشته حدود ۴ درصد افزایش داشته است.